Hannah Kandel / Rebel

Als adviseur mobiliteit bij Rebel heb ik mij de afgelopen 10 jaar met talloze aspecten van stedelijke mobiliteit bezig gehouden. De laatste jaren richt ik mij vooral op verkeersveiligheid, lopen en mobiliteit & gebiedsontwikkeling. Mijn kracht ligt in het analyseren en structureren van inhoud en proces.

Verkeersveiligheid
Iedereen zou zich veilig door het verkeer moeten kunnen bewegen. Maar in de praktijk gebeurt dat nog te vaak niet. De omslag in denken van reactief naar proactief is in gang gezet. Nu moet dit nog vertaald worden naar verandering van beleid en uitvoering. En vooral: naar een structurele afname van het aantal verkeersslachtoffers. Ik zet mij daar graag voor in. Ik maak risico-analyses, voer evaluaties uit en ontwikkel beleid met en voor overheden.

Lopen
Lopen werkt als hefboom in de mobiliteitstransitie. Maar lopen levert ook een bijdrage aan gezonde, duurzame en inclusieve steden. In het verleden bleef het thema lopen bij overheden vaak onderbelicht. Het is mooi om te zien dat overheden de kansen van lopen steeds meer zien. En dat ze actie ondernemen om lopen meer te faciliteren en stimuleren. Ik help gemeenten om het thema lopen binnen de organisatie op de kaart te zetten, zodat het hele ambtelijk apparaat de kansen van lopen ziet én over de instrumenten beschikt om die kansen te pakken. En ik maak loopbeleid.

Mobiliteit & gebiedsontwikkeling
Met de grote verstedelijkingsopgave is mobiliteit niet langer een afgeleide van een gebiedsontwikkeling: het is een randvoorwaarde voor een geslaagde gebiedsontwikkeling. Vernieuwende mobiliteitsoplossingen zijn nodig. Zowel op het gebied van concepten (bijvoorbeeld mobiliteitshubs) als in de governance (hoe werken partijen met verschillende achtergronden en doelstellingen samen aan een ambitieuze gebiedsontwikkeling). Ik werk mobiliteitsconcepten uit en help structuur brengen in het complexe samenwerkingsproces.

Email

Website